lunes, 15 de abril de 2013

De les Escometes al Mirall

Els dies ja discorrien tranquils, i la síndrome d'abstinència del carbonat de magnessi ja havia desaparegut. Ja no em negitejava només de pensar que no podria escalar durant dos dies. Després d'un bon grapat d'anys em vaig adonar que es podia viure sense escalar, i que no era el "què" sinó "on", el que em tenia atrapat.
  Els objectius ara eren omplir aquella vella llibreria de volums i saciar un cervell àvid de coneixements després d'anys inactiu i mogut només a base d'endorfines generades per la roca.
 La vida a les Escometes, sota el marge del Piteu, malgrat la falta d'aigua corrent i llum encetava un altre cicle amb noves prioritats.


Mas de les Escometes 1991

Els veïns



 Durant les tranquiles nits d'estiu, amb aquell conus de carretera teniem alguna que altra conversa pactada a crits amb el Salva que era a Sta Ceci.


Esmorzar a les Escometes. Al fons el marge del Piteu


 A "Guardame el último baile" amb "Chochin" 1989
Era l'any 91, lluny quedava ja aquell darrer ball que mai vaig ballar, víctima de la revenja d'aquell forat tallat que mai hauria d'haver fet. Segurament allò era la culminació del declivi i la decadència encetats després de la "titelles del sístema".


Marionetas del sistema 1988











Que esplèndids aquells matins, llevant-te sota aquelles parets tan familiars.
Aquell estiu del 91 en Salva em va parlar de la seva intenció d'anar al Mirall en solitari a la tardor. Malhauradament el vaig convencer perquè m'acceptés de company de viatge, sense saber llavors que allò faria fracassar l'empresa.

Sense cap experiència en artificial de dificultat (si no recordo malament a part de Mirall només hi havia l'Alternativa del plàtan) iniciem el nostre viatge amb un primer dia molt plàcid, muntant el vivac a la quarta reunió, i amb només un parell d'aterissades. Allò era una bassa d'oli i el nostre optimisme estava pels núvols.

Salva al vivac
Encara no sé que collons llegia!


















L'endemà però al cinquè llarg, sense cap expansió crec, començava el meu calvari particular. Després de quatre hores arribava a la reunió esgotat sobretot psiquicament. En Salva recorria el mur de la sisena amb sis hores d'escalada i uns moments de tensió quan la corda va sortir-se del mosquetó de l'únic buril de tot el llarg.
 Em vaig enfonsar i les ganes de tocar de peus a terra altra vegada em van anular. Malgrat que el meu company estava amb plenes facultats i solament quedava un llarg, vaig obligar-lo a abandonar a l'endemà. N'estic ben segur que tot sòl, ell hauria fet la via, és per això que tot i que mai m'ho ha retret sempre m'he sentit culpable d'aquell fracàs.

Encara que amb regust agredolç, però sempre bons moments.

4 comentarios:

  1. Renoi quins records! si vosaltres heu canviat també ho ha fet el paisatge, a la foto del Piteu el vessant era ben pelat!! ara la vegetació l'ha envaït. Sobre l'abandó del mirall, penso que quan el cos t'ho demana li has de fer cas, no li dónis mes voltes...vaja experiència no? malgrat no fèssiu cim, xapo!!!

    ResponderEliminar
  2. Bones fotos!! No sé jo si estaria gaire tranquil amb aquests veïns a les Escometes, això sí, fan poc soroll...

    A mi amb l'artificial em va passar el mateix. A les últimes vies que vaig fer tot se'm feia una muntanya... vaig arribar a la conclusió de que no tenia paciència per aquell tipus d'escalada. Per sort ho vaig descobrir sense haver d'anar al Mirall. Igualment, felicitats pel 86% del mite!

    ResponderEliminar
  3. Hahaa...
    Ja et vaig comentar de vegades les vides son paral.leles pero en dimensions temporals separades.
    Al Pedrancano vaig fer la temporada completa, sense repòs, treballant Marionetas, Josep i les seves dues.combinacions. I a estones maleïnt les parrandes i viacrucis del Monas, que en determinats moments no em.deixaven concentrar-me...les vies d allà son obres d Art, no n dubtis!!! I, en en fons, para d escalar unaetona i anar a estirar-se l sol, davant del pedráncano, i xerrar i sentir el brogit, em va ensenyar en certa manera q anar mes calmat...no m imagino un parón vital...pero segur que te dimensions que desconec...i per tant no puc valorar...
    El MIRALL? Una altra dimensio de l escalada...un monstre al que tots ens voldríem enfrontar, que et rosega per dins fins que hi vas i alhesores igualment t adones de la mesura real dels.teus valors i "valor"...
    Nosaltres vam anar xino-xano...i de la mateixa manera al treure el cap al "mar de pedra" vam veure que ens superava...no es un fracàs, l escalada depèn només de la voluntat i la tossudesa, pero es optativa per sort...si no estas motivat obligar-te és absurd, perque el resulat no et duu enlloc.
    Es tant absurd com no fer quelcom quan ho desitges de tot.cor...

    Per cert, pujar per ALTA TECNOLOGIA sense massa.experiencia.n.artifo...deu n hi do...heehe...
    Salut bow...

    ResponderEliminar
  4. Suposo que tot i que mai he amagat que la voluntat de baixar del mirall va ser només meva, crec que en Salva mereixia que ho digués més publicament, i la xarxa m'ha donat la oportunitat.
    Tens raó amb el que dius de la vegetació. En veritat la natura sempre tira endavant malgrat les nostres agressions. Feia uns anys que aquesta part de muntanya s'havia cremat.
    Ara que vaig recapitulant sento que després de més de tres dècades, estic on volia estar i em sento molt afortunat de tot el que he viscut entre aquests rocs.
    Salut

    ResponderEliminar